TEKNİK ÖĞRETMENLER MÜHENDİS YAPILMAKLA NE AMAÇLANIYOR?
Bu yazı asla Teknik Öğretmen’ kardeşlerime karşıt bir duruş değildir, ben köy kökenliyim ve öğretmen kökenliyim. Öğretmenlikten sonra Mühendislik Lisans eğitimi gören bir kişi olarak, Teknik Öğretmenin öğretmen olarak kalmasından yanayım. Çünkü; Teknik Öğretmen kardeşlerimin kendi alanında ve eğitim gördüğü disiplin formatında daha sağlıklı hizmet verir ve başarılı olur düşüncesini taşıyorum.
İmam Hatiplileri- ki asla İmam Hatip mezunu kardeşlerime de karşı olan biri değilim; karşı olduğum olgu, onları dinden geçinenler tarafından araç olarak kullanılmasıdır-devreye soktular, yani onlara tüm alanlarda eğitim hakkı tanıdılar, olmadı, bari Teknik Öğretmenlere bu hakkı verelim ve bir kısmını belki mühendis mimar olarak kazanır, TMMOB gibi devasa bir örgütü de ele geçiririz dediler. İşte getirmek istedikleri düzenlemenin özdeki amacı bu.
ÖSYM tarafından "Teknik Öğretmenler İçin Mühendislik Tamamlama Programlarına Giriş Sınavı" düzenlemesi getirilmektedir.
Teknik öğretmen arkadaşlarımız, meslek liselerindek öğretmen açığını kapatmak için açılmış olan ‘Teknik Eğitim Fakülteleri’nden mezun olan arkadaşlarımız, Teknik Eğitim Fakültelerinin sayı ve kontenjanlarının artmasıyla bu fakültelerden mezun olan arkadaşlarımızı istihdam etmeleri zamanla azaldı.
Azaldı, çünkü siyasi rant adına her köşe başında Teknik Ğeitim Fakültesi açıldı ve buralara, özellikle son 11 yılda, düşük puanlı öğrenciler doldurulmaya başlandı. Aşırı derecede mezun vermeye başladı. Sonunda söz konusu fakültelerin öğrenci alımı durduruldu, çünkü 2015 yılında kapanacak.
Bu falültenin yerine Teknoloji, Turizm, Tasarım ve Sanat Fakülteleri kuruldu-ki doğru bir yaklaşım- Ama işin içine siyasi rant tekrar devreye girdi ve Teknik Öğretmen arkadaşları mühendis yapmaya karar verdiler. Amaç, istihdam sorununun çözmek. Yalan, amaç yandaş mühendis ve mimar kazanmak ve TMMOB’yi ele geçirmek.
Madem senin amacın istihdam sorunu çözmek, Teknik öğretmen arkadaşlarımızı, öğretmen açığını kapatmak adına ülke genellinde değerlendir. Madem senin 130 bin öğretmen açığın ve Teknik öğretmen arkadaşla bu açığını kapat. Hatta 80 bin Teknik Öğretmen arkadaşı pedagojik eğitim sürecinden geçirerer sınıf öğretmeni, branş öğretmeni, örneğin teknoloji öğretmeni yap.
Yok, maliye bakanlığı bütçe durumlarına göre izin vermiyor, bu nedenle 360 bin öğretmen fazlalığımız var dıyorsan, 80 bin kardeşimizi mühendis ve mimar yapınca nasıl istihdam edeceksin, onlara maliye bakanlığından vizeyi nasıl alacaksın?
İkincisi; Mühendis olmak isteyen teknik öğretmenlerin iki yarıyıllık bir tamamlama programına tabi tutulacağını açıklıyorsun. Ve bunun için de; Tamamlama programına katılabilmek için ÖSYM'nin yapacağı sınavdan en az 50 alanı. programa alacak ve mühendis-mimar yapacak mısın, tıpkı bir zamanlar Tekniker kardeşlerimin 1 yıllık eğitimden sonra mühendis yapıldığı gibi ve senin son olarak İİBF (İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi)’ini hiç ciddiye almaksızın, bazı arkadaşları vergi müfettişi yardımcısı yapman gibi.
- Mühendis, mimar olmak veya başka bir lisans eğitimi sahibi olmak bu kadar kolay mı?
- Hangi biçimlenmeden, lisan eğitiminden geçildiğini bilmiyor musun?
Yakındır, Sağlık meslek Yüksem Okul mezunu kardeşlerimizi de doktor yapman, Adalet Meslek Yüksek Okulu mezunlarını Avukat yapman,.. Oh ne ala, böylelikle TMMOB’yi, TÜRMOB’u, TTB’yi, TBB’yi ele geçirmen.
Doğrudur; "Yeni yasalar, yönetmelikler, genelgelerle yapılan düzenlemeler, meslek alanlarımızı itibarsızlaştırıldığı, niteliksizleştirildiği ve meslek odalarımızın yasal konumlarının zayıflatıldığı. Fakat burada asıl amaç ‘yukarıda vurguladığım gibi’, TMMOB ve o’na bağlı Odalardaki nicel-nitel yapının bozularak, 500 bine ulaşmış bir eğitimli örgütlülüğü ele geçirmek ve de TMMOB’yi ideolojilerinin payandaları haline getirmektir.
Bir mühendis teknik öğretmenlik yapabilir, fakat bir Teknik Öğretmen asla ‘4 yıllık lisans eğitiminden geçmeksizin’ mühendislik ve mimarlık yapamaz. Var olan Mühendislik ve mimarlık fakültelerinden mezun arkadaşlar için ‘sertifikalı eğitim süreci başlatıldığı noktada’ bu sevgili kardeşlerimizi yarım 2 sömestri ile nasıl mühendis-mimar yaparsın? Yaptım diyelim, yüzbinlerce Lisans ve lisans üstü eğitim görmüş Mühendis, mimar ve Peyzajcı 100 bine yaklaşan kardeşlerimiz istihdam dururken bu 80 bin mühendise nasıl iş bulacaksın?
Kel alaka belki, fakat gerçeği anlatması için önemli bir vurgu:
Afyonkarahisar Din Eğitimi Şube Müdürlüğü’ne vekaleten atanan İbrahim Özkul, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleri ile bir araya geldi.
Özkul burada yaptığı konuşmada, şu ifadeleri kullandı: “Daha önce İmam Hatip Lisesi Müdürlerine söylemiştim; Sizler Milli Eğitim Müdürlerinin başdanışmanısınız. Sizler de okul müdürlerinin başdanışmanısınız. İdari yetki olsun ya da olmasın.
Okul müdürü bir adım atacak, size soracak. Müdürler kusura bakmasın. Müdürler de var burada. Bundan sonra işler ve işlemler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin kontrolünde gerçekleşiyor ve gerçekleşecek. Bunu Ankara da böyle istiyor. Bunu Valilik de böyle istiyor. Bunu Milli Eğitim Müdürü de böyle istiyor. Biz de böyle istiyoruz. Allah da böyle istiyor.”
Bilmem buna yorum yapmaya gerek var mı?
İdeolojisini desteklemek için kurgulanan bir oyunun yavaş-yavaş uygulamaya konması. Düşünün; mektupla öğrenim görmüş imam Hatip kökenli kimliği SGB'ye inşaat dairesi başkanı yaptılar ve tüm demokratları sürgün ettiler, bakanın emriyle; öyle ki kanser olan bir mühendis kardeşimiz bu sürgünde vefat etti... Bunları kimler ayakta tutuyor biliyor musunuz? Sınırsız ve kuralsız demokrasi avcısı, sözde solcu postmodern liboşlar... Gün gelecek, tüm din dersi hocalarını müdür yapacaklar, bu postmodern liboşları da posa gibi atacakları gerçektir...
Üzüldüğüm nokta; bu postmodern liboşların ‘Teknik Öğretmenlerin Mühendis yapılması’ mitinginde, TMMOB bayrağının altında olmaları. Sen; mektupla öğretim almış, birinin SGK’da daire başkanı olmasına seyirci kalan, hatta onun kanatlarına altına girenlerin TMMOB bayrağı altına girmelerine şiddetle karşıyım.
http://blog.milliyet.com.tr/haydi-muhendisler--guvenli-gelecek-adina--15-mayis-ta--ankara-tren-garinda/Blog/?BlogNo=306355
ŞEVKET ÇORBACIOĞLU
Teknopolitikalar Platformu
evesbere@gmail.com
GSM: 0506 609 00 32
Yorumlar
Yorum Gönder