“KENT ULAŞIM POLİTİKALARI” DEĞİL, “KENT ÜLEŞİM POLİTİKALARI”.. KENT GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİNİ JER EGZOZLU MODİFİYE EDİLMİŞ ARAÇLAR DEĞİL, ALANLARDAKİ DEMOKRATİK TALEPLER YARATIYORMUŞ..
Yazıma esas haberler:
- “1-Göztepe-Kazlıçeşme arasında seyahat süresini 100 dakikadan 15 dakikaya indirecek olan Avrasya Tüneli'nde sona gelindi. 20 Aralık’ta açılacak dev projede asfalt çalışması tamamlandı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, yarın kendi kullanacağı makam otomobiliyle Avrupa yakasından Asya yakasına geçerek tünelden ilk geçişi gerçekleştirecek..
- 2- Ankara valisi gürültü kirliliği yaratıyor diye Abdi İpekçi parkını ‘halkın demokratik hakkı basın açıklamalarına’ kapattı..”
- Avrasya tüneli, acaba kimler için, kimlerin evleri ve yerleri içi 100 dakikadan, 15 dakikaya düşürecek?
- Bence kesin kentin çilesini çekenler için değil, kentin rantını çekenler için zamanı, adete İstanbul’u düşürürcesine, zamanı düşürecek!?
- OHAL ile, Abdi İpekçi Parkına, dahası alanlara yasak getirenler, sokaklara ne zaman yasak getirecekler?!
- Hani; 3.köprü İstanbul kent içi ulaşımını çözecekti!?..
- Halk evine ve işine ulaşmak için değil, birileri arsalarına ve villalarına ulaşmak için yapıldı ve yapılıyor boğaz köprüleri..
- Siz 3.havalimanı yapıldığında görün, İstanbul’un nasıl cehenneme dönüştürülüp bilimkurgu kenti haline getirildiğini..
- Ey bunlara oy verenler; İstanbul’da boy vermeye başladınız, boğulmak üzeresiniz..
Dedik ki; birinci köprü ikinci köprüyü, ikinci üçüncüyü, dördüncü beşinciyi gerektirecek diye.. Devam edin ve İstanbul’u köprüler kentine dönüştürün, öyle ki, her insana bir köprü kazandırarak, Guinness rekorlar kitabına geçin..
Ankara’da durum farklı mı?
Hayır, her geçen gün İstanbul trafiğine benzemeye başladı. Katlı kavşak mantığı egemen; sabah ve akşam trafik allak bullak. Sözde şerit sayısını artırıyor, elçiliklerin ve halkın bahçesine ve de kentin nefes alma odağı yeşil alanlara girerek..
Burası için de benzer şeyler söyledik; “Ankara’da katlı kavşak çözüm değil, trafik yoğunluğunu bir adım geriden alıp bir adım öne yığmaktan başka bir şey yapılmıyor, rayli sisteme ağırlık verin” diyerek. Düşünün tam 22 yıl sonra Murat Karayalçın'ın başlattığı metroyu bitirebildiler. Onu da ilgili bakanlığa devrederek bitirebildiler..
Ankara’da yeni vali, kent içi ulaşım politikalarını iyileştirmek adına kent gürültü kirliliğine neden sokaklara verilen toplu taşıma araçlarını ve de jet egzozlu modifiye edilmiş araçlara, kentin sokak ve caddelerine kapatacağına, kentte’ gürültü kirliliği yaratıyor gerekçesiyle ‘halkın demokratik tepkilerini engellemek adına’ Abdi İpekçi parkını halka kapatıyor..
İşte bunların ulaşım politikaları; buna "Kent ulaşım politikası" denmez, "Kent üleşim politikaları" denir..
Teknopolitikalar platformu
evesbere@gmail.com
0506 609 00 32
Yorumlar
Yorum Gönder