A.H.L KAPASİTESİ ARTIRILSA 3.HAVALİMANINA KESİN GEREK KALMAZDI Kİ ARTIRMAYA BİLE GEREK YOK, ÇÜNKÜ A.H.L 80 MİLYON KAPASİTENİN ANCAK 60 MİLYONU GERÇEKLEŞİYOR!!!
3.HAVALİMANI'NA ATATÜRK ADI VERİLMEMESİNE SEVİNDİM. ÜZÜLDÜĞÜM ŞEY BU YOK EDEN PROJENİN VAR EDEN 29 EKİME YEĞLENMESİ VE DE 15 TEMMUZ’UN 29 EKİME EŞ KOŞULMASIDIR. BU NEDENLE İSTANBUL HAVALİMANINI TARTIŞMAYA AÇIYORUM İLK YAZIMI GÜNCELLEYEREK:
Arkadaşlar; 3'ün biri olan (diğerleri biliyorsunuz 3.Köprü ve Kanal İstanbul) 3.Havalimanının adını İstanbul Limanı koydular. İsteyen kızabilir. Ben büyük Türk yağdanlığı Engin Ardıç’ın; “3.Havalimanı’nın adı R.T.Erdoğan olsun” önerisine evet diyenlerdenim. Nedeni; “Yok edenin adı yok edene, var edenin adı var edene yakışır..” Bu üç proje doğayı ve doğanı yok eden projeler. İşin çok düşündüren boyutu; bu projelerden 3.Havalimanının doğayı ve doğanı var eden 29 Ekim'e tercih edilmesi. Yani 29 Ekim kutlamaları 3.Havalimanının kısmı açılışıyla birlikte kutlanmak istenmesi. Belli ki bazı danışmanlar boş değil; kesin uyarmışlardır;
“Önümüzde seçim var aman belli kesimi ürkütmeyelim. İkincisi şu bizim cıvığın önerisi olan senin adıNIN Havalimanına verilmesini de şimdilik öteleyelim. Hatta, Atatürk Havalimanı adının da aynen kalacağını vurgulayalım..” diyerek ve Atatürk’ün karşısına çıkardıktan sonra İstanbul’daki açılışa gitti. Biliyorsunuz Kürt insanımızdan oy almak için Andımızı gündem yaptı ve danışıklı Danıştay yasağını eleştirdi...
Bundandır ki; 3 Havalimanına Atatürk Havalimanı koymadıklarına sevinen biriyim. Çünkü doğayı ve doğanı yok eden bir yapıya Atatürk adı verilmesi benim devrim anlayışıma aykırı..
Bana göre, bu 3 proje de yatırım değil, doğayı ve doğanı yatıran projeler.
22 milyar Euro gibi rekor ihale bedelli bu iş kime verildi?
Yap-işlet devret sistemi ile, İstanbul Büyük Havalimanı, yani İstanbul Grand Airport (İGA) yatırımcılarının oluşturduğu; Cengiz, Mapa, Limak, Kolin, Kalyon Ortak Girişim Grubu (OGG)'na verilmiştir. Vesselam kısa kelam; yandaş sermayeye..
3. Havalimanı’nın Kapasitesi ne olacak?
150 milyon yolcu taşıma kapasiteli olacakmış.
Peki Gerekli miydi?
Külliyen gereksizdi? Çünkü; Atatürk Havalimanı ek pistle 80 milyon kapasiteye çıkarıldı, fakat yılda alana en fazla 60 milyon yolcu indi.
Atatürk Havalimanı genişletilerek aynı yolcu kapasitesi yakalanabilir miydi?
İlle de bizim bilmediğimiz bir gelişim ile kapasite artırımı gerekiyordu ise, Atatürk havaalanı genişletilerek 150 milyon kapasitesinini danıskası yakalanırdı!! Biliyorsunuz; Atatürk Havalimanı genişletme çalışmaları kapsamında yapılan ek terminal ile kapasite, 2016’da 80 milyona çıkarıldı. Eğer var olan alana 2 pist daha eklenseydi kapasite 150 milyonu aşardı.
İyi de bu olası yapım kolaylığı varken, ayni bölgede doğayı ve doğanı yok eden, 3. Köprü, 3. Havalimanı ve de Kanal İstanbul neden yapıldı- yapılıyor ve de neye referanstırlar?
Ekonomik ve siyasi rant için yapılıyorlar? Üç proje de kesinlikle bu bölgede siyasi erkin ve yandaşlarının kapattıkları arsalara referanstır.
Nasıl mı?
Önce arsalar kapatıldı, ardından projeler gündeme getirildi ve 1 liraya aldıkları toprakların metre karesini bin liraya çıkardılar.
İstanbul'da Üçüncü Havalimanı devreye girdikten sonra Atatürk Havalimanı kapatılacak mı?
Elbet kapatılacak? Sözde Millet Bahçesi yapılacakmış. Kesin yalan, bu alan OGG ve benzer yandaşlara peşkeş çekilecek! Kapatılacak ve de bir başka havalimanı Marmara bölgesinde inşa etmek kulliyen yasak taahütlü. OGG’ye böylesi tahahüt verdiler, çünkü, buradaki 80 milyon yolcu kapasitesini 3. Havalimanına taşıyacaklar;.. 150 milyona nasıl yaklaşacak. Elbet Suriyelileri indirip kaldırarak değil..
Bu bir devleti batırma projesidir. Akla ziyan projedir. Senin 80 milyon kapasiteli-ki gerekirse bu rakam %100 artırılabilir yen pist ve terminallerle- Atatürk Havalimanın var ve bu kapasiteni ancak %75 gerçekleştirebiliyorsun ve sen çıkıp doğayı ve doğanı yok eden 3.Havalimanı inşa ediyorsun.
Sen yakında Balıkesir, Çanakkale, Çorlu, Bursa Yenşehir vd Marmara bölgesindeki irili ufaklı havaalanlarını da kapatırsın, 3. Havalimanının kapasitesini artırmak için. Bu neye benzer biliyor musun? Bu, hani senin HES Ninjaların var ya, dahası HES’i inşa edip debisizliği ve densizliği yüzünde HES’den enerji elde edemeyince, debisi düşük dereleri kurutup bir dere yatağında toplayarak inşa ettiği HES’e debi taşyanların işine benzer..
Atatürk Havalimanının 80 milyon yolcu kapasitesi artırılarak 3.Havalimanına gerek kalmazdı.Ki artırmaya gerek yok da, çünkü 80 milyon kapasitenin ancak %75'i gerçekleşiyor. 3.Havalimanı 150 milyon kapasiteyi nasıl yakalayacak?!
Bu yatırım devlete ve ulusumuza ne getirecek?
Devlete ve ülkemin vergi kamikazeleri ulusumuz bireylerine yük getirecek! Yap İşletmeci OGG 150 milyon yolcuyu yakalayamadığı anda devleti yakalayacak, yani devlete yük getirecek. Devlet yükü taşıymayınca açlık skalasındaki çalışanları ve esnafı yakalayacak ve vergilerle ve zamlarla yükü sırtına bindirecek.
Gerçekten devlete Kocaman yük getirecek:
Şöyle ki; OGG’ciler 3. Havalimanını yapmak için uluslararası finans kuruluşlarından kredi alacak-aldı, devlet kefil olacak-oldu, OGG bunu ödemeyecek ve de borcu devlet üstlenecek. Bu ara, OGG yaptığı 3. Havalimanını 25 yıl kendi işletecek, zarar ederse, yanı yıllık garanti 150 milyon yolcu sağlanmaz ise, Otoyol ve köprülerdeki gibi devlet subvanse edecek ve devlet adeta OGG ve OGG’ye yandan kaynak olan siyasi erk ve yandaşların finans kaynağı haline gelecek ve bitirilecek.. En önemlisi OGG bu yok edici projelerin tüm dokuları hücrelerine girerek emecek, yani rant sağlayacak..
Devlete getireceği diğer yük: 25 Milyar Euro keşif bedelinin, proje değişimleri ve İhale sözleşme fiyatlarının maliyetlerdeki artışa göre güncellenmesi, yani eskelasyonlar 25 milyar Euro’yu en 2 katına çıkaracak ve OGG ve onun asalaklarını zengin, devleti yoksul bırakacaktır. Bunun nasılını da şöyle anlatayım kısaca; bir OGG’nin işletme süresi uzatılır, zarar ettiği noktada hazine OGG için işletilir..CHP İş Bankası hisseleri neden hazineye devredilmeye çalışılıyor? OGG için..
Bu proje ile ülke kalkınır mı, dahası Devlet büyür mü?
Devlet asla büyümeyecek, ülke asla kalkınmayacak!! Çünkü ülke kalkınması devleti büyütür, dolayisiyle de büyüyen devletin halkı da büyür, yıllık geliri artar ve de Halkın esnafı ve çalışanının cebine para girer. Aksine OGG ve etrafındaki asalakların cebine para girdi ve giriyor. Yani onlar büyür. Siyasi erk de yoksul halkın cebinde olmayan TL ile ve Cebi para dolu asalakların cebindeki TL’lelerini toplar ikiye böler ve işte benim ülkem insanının yıllık gelir ortalaması diye cahiller cemaatine yutturur..
3. Havalimanı doğayı ve doğanı nasıl yok edecek?
3. Havalimanı, 3.Köprü güzergahı olan Sariyer, Eyüp, Arnavutköy ve İstanbul’un nefes alma odağı kuzey ormanlarına konuşlandırılıyor. Özellikle Arnavutköy ve mahallelerini örseleyecek. Çünkü bu çevrede inşa edilecek Yeni Şehir ile Arnavutköy Tayakadın mahallesi tümden yok ediliyor. Yok etme sürecine önce 3’ün biri olan; 3. Köprü ile başlandı, 3. Havalimanı ile devame etti, Kanal İstanbul ile sonlandırılacak.
Ve de süreci işleten siyasi ve ekonomik rant örgütü iş makineleri ve hafriyat kamyonları ile Kuzey Ormanlarınını belli kesiminde kesilmedik tek bir ağaç, kurutulmadık tek bir su havzası, yani su birikintisi bırakmayacak. İnsanın, kuşun, kurdun, böceğin, çiçeğin yaşam alanları yerlebir ediliyor, edilecek. Nedense duyarlı Meslek Odaları dışında halktan en ufak bir direniş gösterilmiyor ve yeşil, yerini önce toprak rengine, sonra gri betona ve ardından siyah asfalta yerini bırakıyor.
İşte bunun adı doğayı ve doğanı yok etmektir.. Ve bu yok edişi, var oluşumuz olan 29 Ekim’in önüne geçirerek ekonomik rantlarını siyasi rantla tümlüyorlar.
Dahası, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün;
“Türk milletinin karakterine ve adetlerine en uygun olan idare, Cumhuriyet idaresidir. Cumhuriyet, yüksek ahlaki değer ve niteliklere dayanan bir idaredir. Cumhuriyet fazilettir”
dediği Cumhuriyet’i, ideolojik karakterlerine karşı görüyorlar ve yok sayıyorlar, Cumhuriyet kutlamalarını Ankara’da yapmadı, sadece Ataürk’e gitti ardından İstanbul’dai 3 Havalimanına koştu bir kısmını açmak için..
Ve gittiğinde bir ses karşıladı kendisini. Buram-buram Fetö kokan bir meczubun Cumhuriyet’e ve Atatürk’e bakışlarını deklare eden ve 15 Temmuz’u 29 Ekime eş koşanın sesiydi bu ses: "Bir ülkede Devlet’in yıkılması Devlet Törenleriyle kutlanıyorsa, bir ‘Paralel Devlet’ kurulmuş demektir. Bu Paralel Devlet kurulduktan sonraki 27 senede 1 seçim yapamadıysa, Millet’i esir almış demektir. #29Ekim1923 15 Temmuz’un başarılı olmuş hâlinden başka birşey değildir"..
ŞEVKET ÇORBACIOĞLUTeknopolitikalar Platformu
evesbere@gmail.com
GSM: 0506 609 00 32
Yorumlar
Yorum Gönder