3. KÖPRÜNÜN GÜZERGAHİ MI BELİRLENEN?!
Birinci Boğaz Köprüsü’nden bu yana yazıyor, çiziyoruz; boğaz köprülerinin İstanbul’u, doğası ve doğanıyla yaşanılmaz kılacağını.. Birincisinin, ikincisini, ikincisinin üçüncüsünün, üçüncüsünün dördüncüsünü… getireceğini.. Salt yazmadık, seçeneklerini de sunduk. Kabul gördü de: Özellikle Başbakan Büyükşehir Belediye başkanı iken, bizleri onayladı ve bizler gibi; numaralı boğaz köprülerinin ulaşım seçeneği olmadığı, kesinlikle raylı tüp geçişin ulaşım politikalarının en gerçekçi proje olduğunu söylemesi, bunun somut göstergesidir...
Fakat bugün gelinen noktada; olması gereken değil, olmaması gereken oldu ve de tüp geçiş projesi inşası başlatılmasına karşın, 3. Köprü inşası için geçiş (Farsça Güzergâh diyoruz) belirlendi: Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul'a yapılması planlanan 3. köprünün güzergahını açıkladı. Bakan Yıldırım, 6 milyar dolara malolacak 3. köprünün, Garipçe-Poyrazköy mevkiine inşa edileceğini açıkladı. Köprünün 4 ila 5 yıl içinde tamamlanması bekleniyor….
3. Boğaz geçişini de içeren Kuzey Marmara Otoyolu'nda karar aşamasına gelindiğini bildirdi. Yıldırım köprü güzergahı olarak Fatih Sultan Mehmet Köprüsünün kuzeyinin esas alındığını ifade etti… 3. köprünün güzergahı, batıda Kınalı mevkiinden başlayıp Kömürocakları mevkiini katedip Paşaköy mevkiine ulaşarak Gebze otoyoluna varmaktadır... Üçüncü köprüden raylı geçiş olmayacak sadece kara araçlarının geçişine uygun olarak inşa edilecek. Köprü gidiş geliş dört şeritten oluşacak…
Poyrazköy Mevkii'nde yapılacak kamulaştırma maliyeti 1.5 milyar dolar olarak hesaplandı. Üçüncü köprü güzergahının yaklaşık yüzde 70'i kamu arazileri içinden geçecek… Proje için bu yıl içinde ihaleye çıkılacak. (29/04/2010-Saat 12:17). İnanın, köprünün inşa sürecinde 4. Köprü geçiş (güzergâh) çalışmalarının başlatılacağını düşünüyorum..
Yazımı sayın Oktay Ekinci’nin hoşuna giden ve bir yazısında; İstanbul için ilginç sözler grubuna alarak; siyasi liderlerin slogan içerikli ilginç söylemleri arasında değerlendirdiği bir sözümü altbaşlık olarak kullanıp sürdürmek istiyorum: Boğaz köprüleri, boğazın incisi değil, sancısıdır Çünkü; Bu proje İstanbul ulaşım projelerindeki yetersiz politikalarının ürünüdür, dolayısıyla kent ve ülke üzerinde yaşam bulan siyaset saçmalığıdır; (23/07/2009)
http://blog.milliyet.com.tr/Istanbul_icin_ulasim_projelerindeki_siyaset_sacmaliklari/Blog/?BlogNo=193167 Çünkü, Üçüncü köprü, dördüncüsünü gündeme getirecektir. (8/7/2009). Yanı, bu dördüncüsünün habercisidir. (2/7/2009)
http://blog.milliyet.com.tr/4__Bogaz_Koprusu_ne_zaman_kurgulanir_dersiniz__/Blog/?BlogNo=190331 http://blog.milliyet.com.tr/Yedi_kocali_Istanbul_ve_Bogaz_Kopruleri_3__ Bogaz_Koprusu_4__Bogaz_Koprusunun_habercisi/Blog/?BlogNo=189176 Çünkü; İstanbul’un karışanı çok. Salt ulusal ölçekte değil, ulusötesi emperyal güçler İstanbul’u biçimlendirmenin peşinde. Bu nedenle kültür başkenti yapılmak istenen İstanbul kaos kent yapısıyla adeta 7 kocalı Hürmüz gibi. (4/7/2009)
http://blog.milliyet.com.tr/7_kocali_Istanbul_ve_3__Bogaz_Koprusu/Blog/?BlogNo=189578 Çünkü; Ankara ve İstanbul iyi yönetilmiyor; ulaşım ve kent politikaları yetersiz... Katlı kavşak mantığıyla yönetiyoruz. Sevincim Ankara’nın Deniz kenti olmaması. Eğer olsaydı Denize çıkan Çamlıdere-Kızılcahamam-Gerede Boğazı, katlı kavşak boğazı tarafından tümüyle kaplanır ve tekgövde beton (İng. Monoblog) haline getirilirdi. (25/03/2009)
http://blog.milliyet.com.tr/Ankara_ve_Istanbul_da_katli_kavsak_mantigi/Blog/?BlogNo=170007 Çünkü; Kentimizi değil kendimizi düşünüyoruz; varsa yoksa arsa borsa diyoruz. Arsa vurguncularına olanak tanımaktan başka bir şey değildir, yapılanlar. (7/11/2008)
http://blog.milliyet.com.tr/Kendimiz_ve_uc_buyuk_kentimiz/Blog/?BlogNo=142889 Çünkü; Şiddetli bir şekilde doğaya ve doğana duyarsızız.. 50 yıla kalmaz İstanbul’u yok ederek, bilimkurgu senaryolarına kaynak manşetler atmak zorunda kalacağız. (11/4/2008)
http://blog.milliyet.com.tr/50_yil_sonra_nasil_manset_atacagiz_/Blog/?BlogNo=103425 Çünkü; Nüfus yığılmaları, varoşları, plansız kentleşmeyi ve de ekolojik dengenin bozulmasıyla doğayı yok eder, bu da depremlerde, deprem şiddetini (yıkımını) tetikleri ve doğanı yok eder. (13/5/2008)
http://blog.milliyet.com.tr/Istanbul_depremselligi_ve_son_Marmara_denizi_uyarisi/Blog/?BlogNo=109356Çünkü;Tüm bu duyarsızlıklar İstanbul’u batırmanın resmini biz sunmasına karşın, bu resmin sahiplerini sandıkta besliyoruz. (28.02.2009)
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=165101 Çünkü; Eylül 2009’daki Çatalca-Trakya-Marmara-İstanbul sel felaketi aklımızı başımıza getirmedi. (10/9/2009)
http://blog.milliyet.com.tr/Catalca__Trakya_ve_Marmara_felaketi/Blog/?BlogNo=202293 Çünkü; Bu doğa ve kent duyarsızlığımızı, yanı insanın ve doğanın boğazına yaptığımız saldırılarımızı sürdürdüğümüz sürece, başka alanlara da saldıracağız, örneğin Çanakkale’ye. (03/10/2009)
http://blog.milliyet.com.tr/5__Bogaz_Koprusu_Canakkale_ye/Blog/?BlogNo=206306 Çünkü; Sağlıklı kent ve ulaşım politikaları geliştirmez iseniz; kente olan göçü artırır ve yığılmalar karşısında kent vizesi gibi saçma sapan önerilerde bulunursunuz. (5/9/2009)
http://blog.milliyet.com.tr/Kent_vergisi_ile_kent_vizesi_mi_kurgulaniyor/Blog/?BlogNo=201428 Yazıda bu denli bağlantı adresi(İng. Link diyoruz) vermenin nedeni; “Yıllardır, yazıyor ve çiziyorsunuz..Hani seçenek projeleriniz?” diyenlere; “Salt yazmıyor, çizmiyoruz, seçenekler sunuyoruz..” diyebilmek adına önceki yazılarımın okunması içindir.. Sayın Bakan; “İlgili STO’lerle iletişim içinde olduk…” değerlendirmesinde bulundu...
Yok böyle bir şey! Hangi STO ile iletişim kurdu? Kendi düşünselliğine sahip sivillerle mi??!!.. Nerede TMMOB ve ilgili kamu kurumu niteliğindeki kuruluşlar... Sendikalar, Üniversite ve siyasi partiler ve de yıllardır yazan bizler..??! Belirlenen 3. Köprü geçişi birilerinin arsa geçişlerinin köprüsüdür. İnceleyin, araştırın; kimler bu alanlarda arsa kapattı ve kimlerle ilintililer..
- Soruyorum; Tüp geçis ve raylı sistem yapılmasına karşın neden 3. Köprü…!!??
- Bu göstermiyor mu, ulaşım yetmezliğine neden kentsel yığılmaları tetikleyenin boğaz köprüler olduğunu?
- Ve zaman içinde kentimizi ve kendimizi yaşanılmaz kılarak; ulaşım seçeneklerinin tümünü yetersiz kılacak ortam hazırladığını…?
Karayı ulaşım politikasızlıklarıyla hallettik, deniz de bir şekilde hallettik; sıra geldi atmosfere. Orayı da halledelim ve İstanbul’u adeta “Bilim kurgu kentine dönüştürelim!” İstediğimiz bu mu? Seçenek ulaşım politikaları geliştirilemez miydi? Katlı kavşak projeleri, tüp geçişi de yetersiz kılarak zorunlu mu kıldı,üçüncü boğaz köprüsünü??!
ŞEVKET ÇORBACIOĞLU
TEKNOPOLİTİKALAR PLATFORMU
evesbere@gmail.com
GSM: 0506 609 00 32
Yorumlar
Yorum Gönder