1908'de İstanbul - Bağdat Demiryolu hattının başlangıç istasyonu olarak inşa edilen Haydarpaşa Tren Garı 28 Kasım 2010’da yanmıştı. Bana göre soru işaretleri taşıyordu. Yanmış mıydı, yakılmış mıydı? Çünkü; mynethaber’e yorum yapan Seyduna2153 rumuzlu arkadaşımız, bizim de öteden beri söylediklerimizi çok güzel söylemişti;
“2008 tarihli bir haberde akp hükümetinin belediye başkanı olan topbaş ''Haydarpaşa Manhattan'' diye bi projeye imza atıyor. Bu da Haydarpaşa ve çevresi dahil 110 hektarlık bir alanı kapsayan 'rantsal dönüşüm' projesi içerisindedir. Benim şahsi düşüncem bu projenin hayata geçirilmesi için akp nin kirli ellerinden çıkan bir kundaklamadır. Haber doğrudur isteyen araştırabilir...”
Araştırmaya gerek yoktu, çünkü biliyorduk ve biz bu konuyu işlemiştik. İşte o haber: “İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Hükümet tarafından hazırlanan ve sivil toplum kuruluşlarının tepkisini çeken “Haydarpaşa Manhattan” projesi için Haydarpaşa Garı ve çevresini kapsayan 110 hektarlık alan için ilk ihaleyi açtı. Kamuoyunun büyük tepki gösterdiği proje, 2004 yılında gündeme geldi.
17 Eylül 2004’te kabul edilen 5234 sayılı “Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun”un Geçici 5. maddesiyle, Haydarpaşa ve çevresiyle ilgili devir ve imar yetkilerini hükümet üzerine aldı.
Yapılacağı iddia edilen 70 katlı gökdelen otellerle Haydarpaşa’nın, sermaye tapınakları diye tanımladığımı gökdelenleriyle ünlü Manhattan’a benzeyeceği için kamuoyunca “Haydarpaşa Manhattan” adı takılan proje, uzun aradan sonra yeniden gündeme geldi. Bugüne kadar hükümetin bir projesi olarak bakılan işe, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) de önceki gün yaptığı ihaleyle dahil oldu.
İBB Şehir Planlama Müdürlüğü’nün söz konusu işle ilgili ihale ilanında işin adı şöyle tanımlandı: “1/5000 ölçekli Haydarpaşa Gar, Liman ve Geri Sahası K.A.N.İ.P. (koruma amaçlı nazım imar planı) ve 1/1000 Ölçekli Haydarpaşa Gar, Liman ve Geri Sahası K.A.U.İ.P.’ye (koruma amaçlı uygulama imar planına Yönelik Analitik Etüdler, Danışmanlık ve 3-Boyutlu Kent Modelleme.” İstanbul'un Anadolu yakasında, Kadıköy'de bulunan Gar, TCDD'nin ana istasyonudur.
Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerinde Bağdat Demiryolu yanında İstanbul-Şam-Medine (Hicaz Demiryolu) seferleri de yapılmaya başlanmıştır. İstanbul denince, surlarından önce kendini gösteren ve adeta istanbulun gizemli tek renk görüntüsü (Fr. Silüet) haline gelen Haydarpaşa Gar'ı, TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi'nin dediği gibi; 5-10 milyar dolar nakit akışı için, dünyanın en özel tek renk görüntüsüne, her türlü yasa ve yönetmelik, bilimsel ve etik kurallar hiçe sayılarak 7 adet gökdelen (bana göre sermaye tapınakları) diken ve İstanbul'un ve Anadolu'nun demiryolu ve deniz ulaşımı bağlantısını, daha önemlisi anılarını ve tarihini , İMF'in direktifleriyle yok etmekteler.
Amaç; borç ödeme çarkının dönmesi için 'Dünya Ticaret Merkezi' kurmak. Türkiye Mimarlar Odası Başkanı Eyüp Muhçu, çatıda başlayan yangının ahşap yoğunluğu bulunan binada hızla aşağıya yayılabileceğini belirtirken zaman içinde binanın çökebileceğini söyledi. Bu nedenle Haydarpaşa Gar'ı deprem potansiyelli fay istasyönü gibi benim için.
Doğrudur, çünkü bina; 1979'da Haydarpaşa'nın açıklarında Independenta adlı tankerin bir gemiyle çarpışması sonu meydana gelen patlamadan ve sıcaktan dolayı binanın kurşun vitrayları hasara uğramanınyanında, binanın taşıyıcı özelliğine büyük zararlar vermiştir ve süreç içinde binanın çökme olasılğı yüksekti.
İşte bu çatı yangını bu süreci hızlandırabilir ve Haydarpaşa Manhattan’ımıza biran önce kavuşuruz. Beyler İstanbul Cumhuriyet öncesi ve sonrası tüm değerleriyle yok edilerek, Hong Kong benzeri sermaye tapınaklarıyla(kuleler) küresel sömürü düzlemine dönüşütürülmek üzere.
Hiç dikkatinizi çekiyor mu; Merkez Bankası, Ziraat Bankası ve benzer değerlerimizin İstanbul’a taşınması? Bir taş ile birkaç kuş vuruluyor; Atatürk ve Anadolu insanın yaşama geçirdiği ulusal değerler dokusuyla zengin Ankara kimliği yok edilecek, ardından uygarlıkların boğazı İstanbul küresel efendilere teslim edilecek. Birileri benim için çağımızın Truva atı gibi geliyor bana. Ergun Poyraz neden 4 yıldır, sorgusuz içeride?
Kimlerin kimliğinden söz ediyordu? Yapay İslamcılar, kutsal inancımızı bilerek ve amaçlı olarak, özlerini kapatmanın aracı olarak mı kullanıyorlar? Bunlar acaba ülkemizi yıkma özgöreviyle donatılmış “Çağın Truva Atı”nın içindeki askerler mı? Haydarpaşa Gar'ı, korku istasyönü gibi de, çünkü bu bine iki yangınla çok yoruldu, her an üstümüze yığılıp kalabilir.
ŞEVKET ÇORBACIOĞLUTeknopolitikalar Platformu
Yorumlar
Yorum Gönder