ASANSÖR VE İSTASYON ZEKALILAR İŞKAZASI İLE YİNE ÖLDÜRDÜ
Somada, söylediklerine göre 300’den fazla insanımızı öldürdüler-söylemediklerine göre sayı korkunç-
Ve şimdi de; Mecidiyeköy'de yıkılan Ali Sami Yen Stadı'nın arazisine yapılan inşaatın asansörü 32. kattan zemine çakıldı. Olayda 10 işçi hayatını kaybetti. (6 Eylül 2014. Saat; 19:45)
Ne oldu biliyor musunuz? Yüklenicinin neden olduğu kazada yaralıları kurtarmak için bölgeye acil yardım ekipleri yerine, yükleniciyi kurtarmak için acil çevik kuvvet ekibi gönderildi.
Sonrasında neler mi yaşandı?
Vali, olayla ilgili 8 kişinin gözaltına alındığını kaydetti. İnşaat şirketinin patronu; “İnşaat sektöründe bu tür kazaların tüm önlemlere rağmen yaşandığı bir gerçektir..” dedi. Tıpkı; 13 Mayıs 2014'te Türkiye'nin Manisa ilinin Soma ilçesindeki kömür madeninde çıkan yangın nedeniyle 301 madencinin ölümüyle sonuçlanan facia sonrası arkaik başbakanın “"Madenciliğin fıtratında bu tür kazalar vardır" dediği gibi.
Bu X Center’da yaşanan ilk iş cinayeti değil. Anımsayın X Center’de Nisan ayında dershane parasını çıkarmak için sigortasız çalışan 19 yaşındaki Erdoğan Polat yaşamını yitirmişti.
Ardından Bülent Arınç ortaya çıktı ve “İLO'nun 167 sayılı inşaat işlerinde güvenlik ve sağlık sözleşmesi ile 176 sayılı maden işyerlerindeki güvenliğin sağlanmasına ilişkin sözleşmesinin onaylanmasını uygun bulan tasarıların bir an önce TBMM'ye gönderilmesinin kararlaştırıldığını ve yeni yasama döneminin başında bunlar kanunlaştırılacaktır.” Deyiverdi ve açık verdi.
İnsaf be bugüne dek nerelerdeydiniz. Biz ilgili Meslek Odaları bu konuda sizleri defalarca uyarmadık mı?!
Ülkemde insanlarımız öldükten, facialar yaşandıktan sonra akla geliyor (Ya kaçarken, ya… örneği gibi) Yazık; Soma da isçi kardeşimin nasıl ki yeraltında yaşamı sonlandırıldıysa, şimdi de gökleri delen sermaye tapınakları diye tanımladığım Centerlere kurban edildiler.
Güvenlik için Türkiye’m de hiçbir şey yapılmıyor!
Böylesi büyük inşaat şirketlerin, 2002 sonrası iş güvenliği ve kalite kontrol işi yapan ikinci bir şirketleri oluşturulmaya başlandı. Anlayacağınız bunlar, kendi inşaatının kontrolünü de kendi yapıyor. Bu şirketin iş güvenliği uzmanı rapor yazabilir mi? Anında kendini kapı önünde bulur.
Burada kişilerin yanında sorgulanması gereken 2002 sonrası yaratılan sitemin sorumlularıdır.
Doğrudur, inşaat sektörü ekonomik büyümenin lokomotifidir. Fakat bu ülkemiz için geçerli olmaktan çıktı, inşaat sektörü Lokomotif değil ambulansa ve cenaze arabasına dönüştü. Özellikle son 12 yıldır; istihdamın 2 milyona yaklaştığı sektörde, 5 yıllık dönemde 35 bin 846 iş kazası meydana geldi. İnşaatlarındaki iş kazalarında bin 754 işçi yaşamını yitirdi, bin 940 işçi sakat kaldı.
Altyapı yatırımları ve konut yapımında son yıllarda yaşanan hızlı gelişme Türkiye'de inşaat sektörünü disiplinsiz bir şekilde büyüttü. Öyle ki, sosyal güvenceden yoksun çalışan sayısını da artırdı. TÜİK verilerine göre, sektörde 2008'de 1 milyon 238 bin işçi çalışırken, Mayıs 2014 itibariyle bu sayı 2 milyon 670 bine çıktı. İş kazası ve kaza sonucu meydana gelen ölüm sayısı da arttı ve tüm sektörler arasında ilk sırada yer aldı. İşin bir diğer boyutu; iş kazalarının yaklaşık yüzde 10'nu yapı iş kolunda ve ölümlerin yaklaşık yüzde 30'unun yine yapı iş kolunda meydana geliyor olması. Denetimsizlik nedeniyle Yapı iş kolunda meydana gelen kazaların yaklaşık yüzde 5'i ölümle sonuçlanıyor.
Şişli Belediyesi Başkanvekili Emir Sarıgül’de açıklama yaptı. Diyor ki; “Asansörün 22. kattan personeli taşıyan asansörün aşağıya düşmesi neticesinde olan hadisedir. Şuanda gerek belediye sağlık ekipleri, büyükşehir, itfaiye, AKUD ve emniyet ile koordineli şekilde çalışıyoruz…”Merak ettim, Şişli Belediye Başkanı sayın İsmet İnönü’nun torunu Hayri İnönü değil, Emir Sarigül açıklamada bulundu? Acaba, biz sorunları çözmek yerine sorunu siyasi rant olarak mı kullanıyoruz?..
Babalarından sonra oğulları hiç çekilmiyor, futbolda bunlar, ticaretle ve siyasette oğullar yater be.. Bakın hiçbir icraatını beğenmediğim Ah. Davutoğlu FB yönetim kurulu üyesi ve basket sorumlusu olan damadı VE Ülker ailesinin torunu Ahmet Özokur için "Ailece ön planda olmak bizi yıpratabilir, yanlış anlaşılabiliriz" diyerek Fenerbahçe Yönetim Kurulu Üyeliğinden istifa etmesini istiyor. Özokur’da; kayınpederinin Başbakan olmasından sonra, artık kulüpte görev almasının etik olmayacağı gerekçesiyle istifasını vermeye hazırlanıyor.
Hayatını kaybeden işçilerden biri olan Sivaslı 23 yaşındaki Menderes Meşe'nin, Soma faciası sırasında Facebook adresinde yazdıkları, yaşananların özeti gibiydi. "Ulan para Soma'nın da üstünü örttün ya, ne diyeyim. Para öyle bir şey işte" mesajını paylaşmış. İşte bu Allahsız para, Meşe’nin de üstünü örttü, üstü örtülesiceler..
Birbiriyle ilintili 3 haber gerçekten düşündürücü gelmişti bana;"
- 1- Marmaray'ın Sirkeci istasyonuna giden yeraltı tünellerindeki fayanslarda, nemlenme izleri görüldü..
- 2- Ankara İstanbul arasını 3,5 saate indirecek YHT seferleri yarın başlıyor. Yüksek Hızlı Tren Açılışı 25 Temmuz Cuma günü saat 14.30'da başbakan yapacak..
- 3- Başbakan Erdoğan'ın içinde bulunduğu Yüksek Hızlı Tren, Kocaeli girişinde teknik arıza nedeniyle bir süre durdu. Bakan ‘ariza düşündürücü ve şüpheli’ dedi.. "
Ve şunları not düşmüşüm:
İkinci haber dikkat çekici, çünkü resmen siyasi rant adına aceleye getirilmiş bir YHT açılışı.. Hat acaba kaç kez test edildi?
En önemlisi de; Marmaray'ın Sirkeci arası yeraltı tünellerindeki fayanslarda, nemlenme izleri görülmesi.
Hep söylerim; bunların yolunda gitmek, trenine binmek, binalarına ve de tüneline girmek beni korkutuyor. Çünkü tüm bunları mühendislik disiplini ve bilimini öteleyen siyasi rant aceleciliği ile inşa edildi. Bugün olmaz ise yarın çökme olasılıkları yadsınabilir mi?!
Ve üçüncü haber olan ariza haberi beni doğrulayan haberdir.. Evet, 2002 den bu yana, özellikle ulaşım politikaları, siyasi ve ekonomik ranta eklemlendi. Projeler, uygulama öncesi değil, resmen uygulama sonrası yapılıyor. Özellikle duble yollar. Kısacası, projeler, mühendislik ve mimarlık disiplini ve biliminden soyut inşa edildiği gibi, yetersiz kimlikler projelerin başına getirilmekte. En önemlisi de, Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren hattının ikinci etabı olan Ray montajı ve elektrifikasyon işini, bu teknolojide ABD, Japonya ve Rusya’nın çok gerisinde olan Çinliler yapıyor. Biliyorsunuz, Dünya pazarlardaki Çin ürünlerini..
ŞEVKET ÇORBACIOĞLU
TEKNOPOLİTİKALAR PLATFORMU
evesbere@gmail.com
GSM: 0506 609 00 32
Yorumlar
Yorum Gönder